Аргументи та контраргументи

Аргументи

Контраргументи


Збільшення пенсійного віку для жінок призведе до підвищення рівня жіночого безробіття внаслідок вивільнення та неможливості знайти роботу жінкам передпенсійного віку через фізіологічні особливості старіючого організму.

За офіційними статистичними даними станом на 1 січня 2010 року кількість працюючих пенсіонерів становила 2,6 мільйонів осіб, що становить 20,2% усіх пенсіонерів.


При цьому, у віці 50-59 років зайнятими є 54,1% жінок, а у віці 60-70 років їх ще залишається ще 21,8%.

Тому поступове – шість місяців на рік – підвищення пенсійного віку для жінок не матиме різких негативних наслідків для ринку праці.

Очевидним позитивом підвищення пенсійного віку для жінок буде збільшення розміру пенсії в зв'язку зі зростанням страхового стажу.

Як компенсатор на період підвищення віку пенсія жінок буде збільшуватися на 2,5% за кожні півроку, тобто за 10 років пенсія зросте на 25%.

Відтак розмір пенсії жінок буде наближатися до величини пенсії чоловіків. Зараз це співвідношення становить 50%, тоді як співвідношення середніх зарплат складає 75%.


Пенсійна реформа призведе до нестачі робочих місць для молоді, де рівень безробіття вже сьогодні складає 30%.

Рівень безробіття в Україні нижчий, ніж в Європі.

Він знизився з 8,6% економічно активного населення, (в т.ч. молоді) за 9 місяців 2009 року до 8,0% за 9 місяців 2010 року.

Зниження рівня безробіття відбулося у всіх регіонах нашої держави.

В той же час, в середньому по Європі рівень без робітня виріс з 8,8% до 9,6%. Зокрема, у Польщі рівень безробіття за 9 місяців 2010 року склав 9,7%, Болгарії - 9,9%, Угорщині - 11,2%, Словаччині - 14,6%, Естонії - 18,0%, Литві - 18,1%, Латвії - 19,9%, Іспанії - 20,0%.

Кількість безробітних в Україні в середньому за 9 місяців 2010 року, порівняно із відповідним періодом 2009 року, зменшилась на 153,6 тис. осіб і склала 1,8 млн. осіб.

Серед безробітних: 71,6% складали жителі міст (майже 1,3 млн. осіб), решта - сільські жителі (504,1 тис. осіб).

Таким чином, впровадження пенсійної реформи проходить на фоні зниження безробіття, тому очікувана нестача робочих місць для молоді не буде значною аюо знівелюється повністю.


Уряд намагається приховати нові заходи з пенсійної реформи, адже тривалий час сам текст відповідного законопроекту був недоступним для громадськості.

Також спостерігаються намагання прийняти цей проект одночасно з парламентськими слуханнями, позбавивши громадськість можливості внести свої пропозиції.

Запропонований Урядом законопроект є досить об'ємним і потребує внесення змін до дуже багатьох законів України. Це потребувало додаткового часу для підготовки матеріалів, адже потрібно було здійснити юридичну і технічну експертизу запропонованих змін, підготувати пояснювальні записки, порівняльні таблиці та інші матеріали.

21.12.2010р. законопроект № 7455 був оприлюднений на парламентському сайті, а 24.12.2010р. - офіційно представлений Віце-прем’єр міністром України С.Л.Тігіпком.

Слід наголосити, що Урядом України прийнято розпорядження ще від 15.12.2010р. № 2311-р, згідно з яким для врахування громадської думки та підвищення рівня обізнаності громадян про системні соціально-економічні реформи передбачено проведення публічного громадського обговорення (засідань за круглим столом, громадських слухань, зустрічей з громадськістю, конференцій).

До громадського обговорення зазначених реформ запрошено фізичних осіб, представників громадських організацій, професійних спілок та їх об’єднань, організацій роботодавців, юридичних осіб, науковців, експертів.

Згідно з постановою верховної Ради України 16.02.2011р. передбачено також парламентські слухання пенсійної реформи.

Лише після здійснення всіх заходів та внесення висловлених під час них пропозицій законопроект буде прийнятий до розгляду Верховною Радою.


Економічний ефект від запропонованої Урядом пенсійної реформи всього 1,7 млрд. грн. при загальному дефіциті Пенсійного фонду 26,6 млрд. грн.

При цьому у бюджеті на 2011 рік фінансування утримання чиновників складає більш ніж 2 млрд. грн.

Виходить, що нашим жінкам доведеться більше працювати, щоб чиновники розкошували на бюджетні гроші?

Пенсійна реформа – це не перша з реформ, які запропоновані Президентом та Урядом України. Відразу після становлення нової влади мова пішла про економічні реформи, які зараз здійснюються і мають результати.

Досягнуто 5%-го зростання рівня ВВП, експорт товарів піднявся на 30% порівняно з 40%-м падінням, яке спостерігалося в 2009 році. Прибуток вітчизняних підприємств зріс на 43%, тоді як в 2009 році його мінусове падіння становило 50%. Відбулося зростання на 370 грн. і середньої заробітної плати в державі, яка є основним джерелом для виплати пенсій та поповнення Пенсійного фонду. В нинішньому 2011 році запрацює податкова реформа, від якої також очікується економічні та фінансові поштовхи. Розпочинається також адміністративна реформа, згідно з якою очікується 30%-ве скорочення державного апарату

Тому покриття дефіциту Пенсійного фонду на 1,7 млрд. грн. – це мінімальна сума, на яку очікує Уряд, а 2 млрд. грн. на утримання чиновників – це набагато менша сума ніж було витрачено у 2009-2010 р.р.

До того ж, фінансування пенсій здійснюється із Пенсійного фонду, а витрати на чиновників – переважно з Державного та місцевих бюджетів.

Тому кошти, зекономлені на підвищенні пенсійного віку залишаться у Пенсійному фонді і ні в якому разі не підуть на державний апарат.



Пенсійна реформа може призвести до зниження народжуваності в Україні, адже рішення про народження дитини сім’ї ухвалюють в період психологічної стабільності.

Крім того, зі збільшенням пенсійного віку зменшується можливість допомоги непрацюючих активних родичів, що теж є вагомим фактором?

Підвищення народжуваності в державі не залишилося поза увагою влади і постійно стимулюється шляхом збільшення допомоги сім’ям, які народжують та виховують дітей незалежно від їх психологічної стабільності.

Зокрема, вже з 01.01.2011р. на 40% збільшено допомогу при народженні дитини.

Розміри цієї допомоги будуть становити: при народженні першої дитини – 17,5 тис. грн., другої – 35,9 тис. грн., третьої і кожної наступної – 71,9 тис. грн.

В подальшому ці виплати також зростатимуть, оскільки залежать від прожиткового мінімуму для працездатних громадян, чотирикратне підвищення якого в 2011 році закладено в Державний бюджет України.

Також збільшено і щомісячну допомогу по догляду за дитиною віком до 3-х років та ряд інших допомог, які виплачуються на неповнолітніх дітей.


Україна – єдина країна в Європі, яка визнає дешеву робочу силу своєю конкурентною перевагою.

Тому жодна пенсійна реформа не буде ефективною, оскільки в країні занижена ціна людської праці.

І якщо середня зарплата у державі не сягає навіть 300 доларів, то про що можна говорити?

Пенсійна реформа тільки-но розпочинається і розрахована вона перш за все на економічні успіхи в державі.

Президентом, Урядом України, іншими органами влади вже здійснюється відповідний комплекс заходів в економіці та податковій сфері, які за короткий термін дали позитивні результати.

Одним з таких результатів є збільшення в державі в 2010 році на 370 грн. і середньої зарплати, яка за прогнозними оцінками буде і надалі зростати, що сприятиме підвищення вартості робочої сили.

Накопичувати пенсію впродовж 30-35 років не має сенсу: адже нині держава не відповідає за інфляцію, курс гривні і збереження будь-яких накопичень громадян.

Щороку при розрахунку показників Державного бюджету України враховуються показники очікуваної інфляції та валютного курсу.

В зв’язку з цим здійснюється індексація грошових доходів населення, в тому числі і пенсій для непрацездатної частини населення.

Адміністратором коштів майбутньої накопичувальної системи буде виступати державний Пенсійний фонд.

Відповідні гарантії щодо збереження цих коштів згідно з проектом пенсійної реформи бере на себе держава.

Чому на мінімальну пенсію потрібно буде працювати не 20-25 років, а 30-35?Це поглибить зрівнялівку у виплаті пенсій.

Збільшення страхового стажу для отримання мінімальної пенсії обумовлене тим, що майже 70% пенсіонерів отримують пенсійні виплати практично в однаковому розмірі незалежно від страхового стажу та зарплати.

Сьогодні в державі у нинішніх пенсіонерів середній страховий стаж складає понад 40 років, тобто більше за показники, що пропонуються для отримання мінімальної пенсії в ході пенсійної реформи: чоловікам– 35 років, жінкам – 30 років.

Якщо ж страховий стаж в людини, яка досягне нового пенсійного віку, буде меншої тривалості – пенсію передбачено нараховувати в розмірі, пропорційному прожитковому мінімуму.

Саме таким чином і планується здійснити відхід від пенсійної зрівнялівки.

Comments  

 
+1 #1 Sanya2311 08.04.2011 14:32
Проводити пенсійну реформу шляхом підвищення пенсійного віку в нашій країні не можна. У нас дуже мала тривалість життя населення. Більшість людей після даної реформи просто не доживе до пенсії. Все потрібно робити поступово. Для початку потрібно вивести з тіні економіки всіх неоформлених працівників, а їх в сомаму нашому місті знайдеться кілька тисяч, також потрібно підвищувати добробут життя людей та рівень їх здоров'я, а вже потім думати про підвищення пенсійного віку.
Цитувати
 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Пенсійна реформа Аргументи та контраргументи

НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

Наші ЗМІ

Наші друзі

You are here: Пенсійна реформа Аргументи та контраргументи

Наша адреса: вул. Ярослава Мудрого, 33, м. Лубни, Полтавська обл., Україна, 37500,  e-mail: mvk@lubnyrada.gov.ua