Довідка про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради за І півріччя 2020 року

Довідка

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради за І півріччя 2020 року

 

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України "Про звернення громадян", Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції»,   ст. 38 ч.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження міського голови від 30.08.2017 №280р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців міста, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті міської ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався роз­гляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

У І півріччі 2020 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці міста. Зазначена інформація надавалась міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо щомісячних засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях міста, особистого звітування керівників управлінь, відділів та служб виконавчого комітету, установ і організацій міста з питань роботи зі зверненнями громадян перед міським головою.

         Загальним відділом виконавчого комітету протягом 1 півріччя 2020 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян (з додержанням карантинних обмежень) в управління освіти виконавчого комітету міської ради, службі у справах дітей виконавчого комітету міської ради,  КП «Шляхрембуд», управлінні з питань комунального майна та земельних відносин  виконавчого комітету міської ради, Лубенському міському  ЦСССДМ, КП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування».

Проводились особисті звітування перед міським головою керівників управлінь, відділів і служб про роботу із розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду  заслухано  2 звіти: керівника управління з питань комунального майна та земельних відносин та керівника фінансового управління виконавчого комітету міської ради (у зв’язку із запровадженням карантину з 18.03.2020 року з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 проведення щотижневих нарад у міського голови, де звітували керівники, було відмінено).

Протягом І півріччя 2020 року проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян (у березні-травні 2020 року засідання не проводились у зв’язку з карантином), де розглянуто 3 звернення.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У період до запровадження карантинних обмежень відповідно до графіків, затверджених міським головою, проводилися особисті прийоми громадян. Міським головою було проведено  5 особистих прийомів, під час яких до нього звернулося 38 осіб.

Щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар міської ради,  заступники міського голови, керуючий справами міськвиконкому, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому,  територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади. Графіки її проведення постійно оприлюднювалися на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався інтернетресурс,  а саме окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де оприлюднювалася  відповідна інформація: графік прийому громадян керівництвом виконавчого комітету міської ради, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування, підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті міської ради, роз’яснення щодо електронних звернень. Розміщено також нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. До початку карантинних обмежень відбувалися зустрічі з громадянами різних категорій, збори рад 4-ох мік­рорайонів міста за участю керівників міської влади.

Запровадження карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 значно зменшило кількість звернень громадян до виконавчого комітету міської ради.

Так, за І півріччя 2020 року до виконавчого комітету міської ради в цілому надійшло 165 звернень громадян, що удвічі менше проти аналогічного періоду 2019 року – 338. Письмових звернень за цей період отримано 127 проти 247 у 2019 році..

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 73  або 44,2% від загальної кількості звернень (що менше, ніж за І перше півріччя 2019 року, де таких звернень було 187 або 55,3%). Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, їх освітлення, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення, встановлення лічильників обліку тепла,    видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, ліквідації підтоплення будинків, протікання дахів, косіння  трави на вулицях та газонах міста   та ін.

За І півріччя 2020 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 20 або 12% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, продуктових наборів  та допомоги у вигляді дров,  призначення пільг та субсидій, відновлення пільгового перевезення пасажирів за   персональними електронними картками для пільгової категорії громадян в період дії карантину та ін.   

За характером порушених питань звернення стосувалися також: житлової політики – 13 ( проти 17 у І півріччі 2019 року), діяльності органів місцевого самоврядування – 13 ( проти 32 у І півріччі 2019 року), праці і заробітної плати – 6 (проти 5 у І півріччі 2019 року), охорони здоров’я – 5 (проти 17 у І півріччі 2019 року), земельних відносин – 4 (проти 7 у І півріччі 2019 року), транспорту і зв’язку – 3 ( проти 5 у І півріччі 2019 року), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 2 (проти 6 у І півріччі 2019 року). По 1 зверненню надійшло з питань  діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин, діяльності центральних органів виконавчої влади

 У звітному періоді мешканці міста не зверталися з питань фінансової, податкової та митної політики, екології та природних ресурсів, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, освіти, сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту, діяльності місцевих органів виконавчої влади.

 До органів влади  вищого рівня за І півріччя  2020 року звернулося 10 заявників (1 звернення – до Міністерства інфраструктури України, всі інші – до Полтавської обласної державної адміністрації). Це становить 6% від загальної кількості звернень. В аналогічному періоді 2019 року таких звернень було 13.

 Крім вищепереліченого, 156 звернень від мешканців міста надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання належать до повноважень  місцевих органів влади і стосуються в переважній більшості  комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Заявники продовжують ігнорувати необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади як виконавця всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

У звітному періоді 2020 року надійшло 13 повторних звернень, що  становить 7,9% від загальної кількості та значно менше проти аналогічного періоду 2019 року, в якому їх надійшло  32 або 9,5%. Вони стосувалися, в основному,  питань житлово-комунального господарства.

Кількість колективних звернень залишається досить великою – 49 або майже 30% від загальної кількості звернень ( у І півріччі 2019 року – 62 або 18,3%), що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 34 звернення або 20,6% від їх загальної кількості ( у І півріччі 2019 року – 69 або 20,4%).  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи –16, членів багатодітних сімей і одиноких матерів  - 7, дітей війни – 5, від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 5, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1.    Від ветеранів праці звернень не надійшло.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. Результатом її є позитивно вирішені 6 звернень, на 144  надано вмотивовані роз’яснення, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства  – 1.  Станом на 01.07.2020 року 14 звернень, що надійшли у червні поточного року,  перебувають на розгляді.

Протягом І півріччя 2020 року до Лубенської міської ради надійшло 12 електронних петицій через програму «Єдина система місцевих петицій». З них 1  набрала визначену кількість підписів і розглядалася відповідно до «Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді», затвердженого рішенням Лубенської міської ради від 19.04.2018 року, 3 – не набрали і розглядалися як колективні звернення громадян, по 8 петиціях продовжується збір підписів. Крім цього, у І півріччі 2020 року розглядалося ще 11 петицій, що надійшли у 2019 році, але збір підписів на підтримку яких завершився у поточному році.  З них 3 набрали визначену кількість підписів, 8 – не набрали. На всі петиції надані відповіді у визначені терміни, частина з яких відповідно до законодавства  оприлюднена у програмі «Єдина система місцевих петицій», інші надіслані на електронні адреси авторам петицій. 

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю відносяться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень у І півріччі 2020 року  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

 

Міський голова                                                            О.П.Грицаєнко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додати коментар


Захисний код
Оновити

Звернення громадян Звіт про роботу зі зверненнями громадян Довідка про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради за І півріччя 2020 року

НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ

Наші ЗМІ

Наші друзі

You are here: Звернення громадян Звіт про роботу зі зверненнями громадян Довідка про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради за І півріччя 2020 року

Наша адреса: вул. Ярослава Мудрого, 33, м. Лубни, Полтавська обл., Україна, 37500,  e-mail: mvk@lubnyrada.gov.ua