Інформація про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 9 місяців 2021 року

Інформація

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області

за 9 місяців 2021 року

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».         

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався роз­гляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

У звітному періоді 2021 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету протягом 9 місяців 2021 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян (з додержанням карантинних обмежень) у відділі містобудування та архітектури виконавчого комітету, архівному секторі виконавчого комітету, ОКВПТГ «Лубнитеплоенерго», територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг), відділі економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету, Управлінні культури та мистецтв виконавчого комітету, управлінні соціального захисту населення, а також перевірено роботу зі зверненнями старостою сіл Засулля та Солониця, про що підготовлені відповідні довідки.

На засіданні виконавчого комітету 23 лютого 2021 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Полтавської області за 2020 рік», за результатами було прийнято відповідне рішення.

Протягом 9 місяців 2021 року проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 5 звернень.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У зв’язку з  дією карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом 9 місяців 2021 року не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Натомість щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради,  перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно оприлюднювалися на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс,  а саме окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де оприлюднювалася  відповідна інформація: графік прийому громадян керівництвом виконавчого комітету Лубенської міської ради, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування, підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради, роз’яснення щодо електронних звернень. Розміщено також нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами села (сіл). Так, за 9 місяців 2021 року особисто до старост звернулося 312 заявників. Громадян турбували питання аграрної політики, дотримання законності та правопорядку, питань соціального захисту, земельних відносин, житлової політики, газопостачання, оформлення спадщини, комунального господарства, податкової політики, освіти, пасажирських перевезень.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук щотижня оприлюднюються виступи керівників управлінь та відділів виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади. За звітний період відбувалися зустрічі з представниками громадських організацій, звітно-виборні збори рад 6 мікрорайонів, зустрічі керівництва громади з учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС з питань підготовки до відзначення 35-х роковин аварії на Чорнобильській АЕС, сформовано нову Громадську раду при виконавчому комітеті Лубенської міської ради.

Запровадження карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 значно зменшило кількість звернень громадян до виконавчого комітету Лубенської  міської ради, якщо проаналізувати, для прикладу, 2018, 2019 та 2020 роки. Однак, у 2021 році зростають надходження письмових звернень до Лубенського міського голови.

Так, за 9 місяців 2021 року до виконавчого комітету Лубенської міської ради в цілому надійшло 335 звернень громадян, що на 59 більше проти аналогічного періоду 2020 року – 276. Усі звернення надійшли поштою, адже особистий прийом громадян через карантинні обмеження скасований.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 192  або 57,3% від загальної кількості звернень (що більше, ніж протягом 9 місяців 2020 року, де таких звернень було 142 або 51,4%). Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, їх освітлення, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення,  видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків  та ін.

За 9 місяців 2021 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 23 або 6,8% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, продуктових наборів  та допомоги у вигляді дров,  призначення пільг та субсидій, забезпечення пільгового перевезення пасажирів та ін.   

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності органів місцевого самоврядування – 36 ( проти 17 за 9 місяців 2020 року), житлової політики – 7 (проти 15 за 9 місяців 2020 року), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 9 (проти 8 за 9 місяців 2020 року), земельних відносин – 10 (проти 7 за 9 місяців 2020 року), охорони здоров’я – 6 (проти 6 за 9 місяців 2020 року),  транспорту і зв’язку – 9 (проти 5 за 9 місяців 2020 року), сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту – 2 (проти 4 за 9 місяців 2020 року), з питань освіти -  3, екології та природних ресурсів – 1, праці і заробітної плати – 2, діяльності центральних органів виконавчої влади - 1.

 У звітному періоді мешканці громади не зверталися з питань фінансової, податкової та митної політики, діяльності об’єднань громадян, діяльності місцевих органів виконавчої влади, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою.

 До органів влади  вищого рівня за 9 місяців   2021 року звернулося 15 заявників. Це становить 4,4% від загальної кількості звернень.

 Крім вищепереліченого, 168 звернень від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання належать до повноважень  місцевих органів влади і стосуються в переважній більшості  комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до виконкому, 63 надіслали мешканці сільських населених пунктів.

У звітному періоді 2021 року надійшло 16 повторних звернення, що  становить 4,7% від загальної кількості та значно менше проти аналогічного періоду 2020 року, в якому їх надійшло 22 або 7,9%. Вони стосувалися, в основному,  питань житлово-комунального господарства.

Кількість колективних звернень залишається досить великою – 74 або майже 22% від загальної кількості звернень (за 9 місяців  2020 року – 90 або 32,6,6%), що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 34 звернення або 9,5% від їх загальної кількості ( за 9 місяців 2020 року – 41 або 14,8%).  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи –16, від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 9, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 2, від дітей війни -3, від багатодітних сімей - 4.    Від ветеранів праці звернень не надходило.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. На 300 звернень надано вмотивовані роз’яснення, позитивно вирішено – 15, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства  – 11.  

Протягом 9 місяців   2021 року до Лубенської міської ради надійшло 6 електронних петицій через програму «Єдина система місцевих петицій». У третьому кварталі електронні петиції на надходили. З тих, які надійшли у попередній період, на дві продовжився збір підписів: про перегляд рішення міської ради щодо оплати праці міського голови та створення роллердрому у парку Донченка. Обидві набрали необхідну кількість голосів, тому розглянуті на засіданні міської ради, відповіді на них розміщені на сайті. Питання, порушені у петиціях, головним чином стосуються комунального господарства та благоустрою.

На всі петиції надані відповіді у визначені терміни.

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю ставляться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень за 9 місяців 2021 року  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету  Лубенської міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами виконавчого

комітету Лубенський міської ради                                   Юлія БІЛОКІНЬ

Тетяна Бутрим (05361) 72725

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови