Звіт про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2021 рік

                      Звіт

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області

за 2021 рік

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».         

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався роз­гляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

Протягом 2021 року здійснювався щомісячний аналіз та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

Продовжувалася робота на виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету протягом 2021 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян (з додержанням карантинних обмежень) у відділі містобудування та архітектури виконавчого комітету, архівному секторі виконавчого комітету, ОКВПТГ «Лубнитеплоенерго», територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг), відділі економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету, Управлінні культури та мистецтв виконавчого комітету, управлінні соціального захисту населення, КП «Лубни-водоканал», Лубенському комунальному житлово-експлуатаційному управлінні, а також перевірено роботу зі зверненнями старостою Засульського старостинського округу, старостою Вищебулатецького старостинського округу, про що підготовлені відповідні довідки.

На засіданні виконавчого комітету 23 лютого 2021 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Полтавської області за 2020 рік», за результатами було прийнято відповідне рішення.

Протягом 2021 року проведено 4 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 6 звернень.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У зв’язку з дією карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом 2021 року не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів, секторів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Натомість щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради, перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно оприлюднювалися на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс, а саме окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де оприлюднювалася відповідна інформація: графік прийому громадян керівництвом виконавчого комітету Лубенської міської ради, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування, підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради, роз’яснення щодо електронних звернень. Розміщено також нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів. Так, протягом 2021 року особисто до старост звернулося 540 заявників. Громадян турбували питання аграрної політики, дотримання законності та правопорядку, питань соціального захисту, земельних відносин, житлової політики, газопостачання, оформлення спадщини, комунального господарства, обмеження руху важковагового транспорту вулицями с. Калайдинці, відновлення вуличного освітлення, вивезення твердих побутових відходів, діяльності органів місцевого самоврядування, охорони здоров’я, завезення газових балонів, зміна постачальника газу, освіти, пасажирських перевезень, спорів із сусідами.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук щотижня оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів, секторів та служб виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади. За звітний період відбувалися зустрічі з представниками громадських організацій, звітно-виборні збори рад 8 мікрорайонів, зустрічі керівництва громади з учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС з питань підготовки до відзначення 35-х роковин аварії на Чорнобильській АЕС та Дня вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС 14 грудня, сформовано нову Громадську раду при виконавчому комітеті Лубенської міської ради.

Запровадження карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 значно зменшило кількість звернень громадян до виконавчого комітету Лубенської міської ради, якщо проаналізувати, для прикладу, 2018, 2019 та 2020 роки. Однак, у 2021 році зростають надходження письмових звернень до Лубенського міського голови.

Так, протягом 2021 року до виконавчого комітету Лубенської міської ради в цілому надійшло 424 звернення громадян, що на 59 більше проти аналогічного періоду 2020 року – 365. Усі звернення надійшли поштою, адже особистий прийом громадян через карантинні обмеження скасований.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість продовжують складати заяви з питань комунального господарства – 234 або 55,2% від загальної кількості звернень (що більше, ніж протягом 2020 року, де таких звернень було 188 або 51,5%). Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, їх освітлення, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення, видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків та ін.

Протягом 2021 року кількість звернень з питань соціального захисту склала 30 або 7,0% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, продуктових наборів та допомоги у вигляді дров, призначення пільг та субсидій, забезпечення пільгового перевезення пасажирів та ін. Слід відзначити, що кількість звернень з питань соціального захисту суттєво не змінилася, адже показник минулого року – 29 звернень.

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності органів місцевого самоврядування – 47 (проти 20 за 2020 рік), житлової політики – 10 (проти 18 за 2020 рік), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 9 (проти 16 за 2020 рік), земельних відносин – 15 (проти 11 за 2020 рік), охорони здоров’я – 8 (проти 10 за 2020 рік), транспорту і зв’язку – 14 (проти 5 за 2020 рік), сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту – 2 (проти 4 за 2020 рік), з питань освіти - 4, екології та природних ресурсів – 1, праці і заробітної плати – 2, діяльності центральних органів виконавчої влади – 1, фінансової, податкової, митної політики - 1.

У звітному періоді мешканці громади не зверталися з питань діяльності об’єднань громадян, діяльності місцевих органів виконавчої влади, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою.

До органів влади вищого рівня за 2021 рік звернулося 17 заявників. Це становить 4% від загальної кількості звернень.

Крім вищепереліченого, 206 звернень від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання належать до повноважень місцевих органів влади і стосуються в переважній більшості комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до виконкому, 81 надіслали мешканці сільських населених пунктів.

У 2021 році надійшло 23 повторних звернення, що становить 5,4% від загальної кількості та практично не відрізняється від аналогічного періоду 2020 року, в якому їх надійшло 24 або 6,5%. Вони стосувалися, в основному, питань житлово-комунального господарства.

Кількість колективних звернень залишається досить великою – 91 або 21,5% від загальної кількості звернень (за 2020 рік – 106 або 29%), що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків та ін.

Від громадян пільгових категорій у звітному періоді надійшло 43 звернення або 10% від їх загальної кількості ( за 2020 рік – 54 або 14,7%). Вони надійшли від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 21, від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 11, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 2, від дітей війни -3, від багатодітних сімей - 6.   Від ветеранів праці звернень не надходило.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. На 377 звернень надано вмотивовані роз’яснення, позитивно вирішено – 21, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства – 11.

Протягом 2021 року до виконавчого комітету Лубенської міської ради надійшло і було оприлюднено у програмі «Єдина система місцевих петицій» 11 електронних петицій (у 2020 році – 25), серед яких 5 стосувалося питань транспорту та доріг, 3 - благоустрою міста та будівництва, по 1 петиції стосувалося питань сім’ї, молоді та дітей, житлово-комунального господарства, економіки та фінансів. Чотири петиції було відхилено у зв’язку з тим, що порушені в них питання не належали до компетенції Лубенської міської ради чи не відповідали нормам Закону України «Про місцеве самоврядування». Крім цього, розглядалися ще 10 петицій, які надійшли у кінці 2020 року, але термін збору підписів на підтримку їх закінчився у 2021 році. Тематика їх наступна: благоустрій міста та будівництво - 6, транспорт та дороги - 3, охорона правопорядку -1. В цілому у 2021 році було розглянуто 21 петицію, автором 18-ти з яких був Хоменко Вадим Юрійович.

5 петицій із 11-ти, що надійшли безпосередньо у 2021 році, та 1 із 10, що надійшли у попередньому періоді, але термін збору підписів на підтримку якої закінчився у 2021 році, набрали необхідну кількість підписів (не менше 150) і розглядалися відповідно до визначеного порядку.

Вони стосувалися електронного квитка у міському транспорті, створення роллердрому в парку ім.О.Донченка, упорядкування оплати праці міського голови, створення дорожнього фонду та капітального ремонту доріг, придбання автобуса для Лубенської територіальної громади, зміни схеми організації дорожнього руху по місту Лубни. Питання, порушені в петиціях, були всебічно вивчені, взяті до уваги, враховані у тій чи іншій мірі у плануванні подальшої роботи виконавчих органів ради. За результатами розгляду на профільних депутатських комісіях та сесіях Лубенської міської ради були прийняті відповідні рішення та підготовлені відповіді, які оприлюднені у програмі «Єдина система місцевих петицій» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради у визначені терміни.

На 13 петицій, що не набрали необхідної кількості підписів і розглядалися як колективні звернення громадян, були надані аргументовані вичерпні відповіді у визначені законодавством терміни. На підтримку 2 петицій ще триває збір підписів.

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю ставляться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень за 2021 рік не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян; підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету Лубенської міської ради буде спрямована на виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами виконавчого

комітету Лубенський міської ради                                   Юлія БІЛОКІНЬ

 

Тетяна Бутрим (05361) 72725

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови