Довідка про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2020 рік

Довідка

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2020 рік

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України "Про звернення громадян", Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про звернення громадян» щодо електронного звернення та електронної петиції»,   ст. 38 ч.1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження міського голови від 30.08.2017 №280р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців міста, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті міської ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався роз­гляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

У звітному періоді здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці міста. Зазначена інформація надавалась міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо щомісячних засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях міста.

         Загальним відділом виконавчого комітету протягом  2020 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян (з додержанням карантинних обмежень) в управлінні освіти виконавчого комітету міської ради, службі у справах дітей виконавчого комітету міської ради,  КП «Шляхрембуд», управлінні з питань комунального майна та земельних відносин  виконавчого комітету міської ради, Лубенському міському  ЦСССДМ, КП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування», управлінні соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради, Лубенському міському центрі комплексної реабілітації дітей з інвалідністю та КП «Комунальне некомерційне підприємство Лубенський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», відділі житлово-комунального господарства та капітального будівництва виконавчого комітету міської ради, відділі сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету  міської ради, КПф «Лубниміськсвітло».

Проводились особисті звітування перед міським головою керівників управлінь, відділів і служб про роботу із розгляду звернень громадян. Протягом звітного періоду  заслухано  2 звіти: керівника управління з питань комунального майна та земельних відносин та керівника фінансового управління виконавчого комітету міської ради (у зв’язку із запровадженням карантину з 18.03.2020 року з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 проведення щотижневих нарад у міського голови, де звітували керівники, було відмінено).

Протягом 2020 року проведено 9 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян (у березні-травні 2020 року засідання не проводились у зв’язку з карантином), де розглянуто 9 звернень.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У період до запровадження карантинних обмежень відповідно до графіків, затверджених міським головою, проводилися особисті прийоми громадян. Міським головою було проведено  5 особистих прийомів, під час яких до нього звернулося 38 осіб.

Щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар міської ради,  заступники міського голови, керуючий справами міськвиконкому, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому,  територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади. Графіки її проведення постійно оприлюднювалися на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався інтернетресурс,  а саме окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де оприлюднювалася  відповідна інформація: графік прийому громадян керівництвом виконавчого комітету міської ради, графіки роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування, підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті міської ради, роз’яснення щодо електронних звернень. Розміщено також нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.

З метою інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. До початку карантинних обмежень відбувалися зустрічі з громадянами різних категорій, збори рад 4-ох мік­рорайонів міста за участю керівників міської влади.

Запровадження карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної інфекції COVID-19 значно зменшило кількість звернень громадян до виконавчого комітету міської ради.

Так, за 2020 рік до виконавчого комітету міської ради в цілому надійшло 365 звернень громадян, що на 179 менше проти 2019 року  (544). Письмових звернень за цей період отримано 327 проти 354 у 2019 році.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 188  або 51,5% від загальної кількості звернень (що менше, ніж за 2019 рік, де таких звернень було 298 або 54,8% від загальної кількості). Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, їх освітлення, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення, встановлення лічильників обліку тепла,    видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, ліквідації підтоплення будинків, протікання дахів, косіння  трави на вулицях та газонах міста, посипання доріг  і тротуарів під час ожеледиці, зростання тарифів на газ та транспортування газу   та ін.

За 2020 рік кількість звернень з питань  соціального захисту склала 29 або 7,9% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, продуктових наборів  та допомоги у вигляді дров,  призначення пільг та субсидій, відновлення пільгового перевезення пасажирів за   персональними електронними картками для пільгової категорії громадян в період дії карантину та ін.   

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності органів місцевого самоврядування – 20 ( проти 51 за 2019 рік), житлової політики – 18 (проти 23 за 2019 рік), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 16 (проти 10 за 2019 рік), земельних відносин – 11 (проти 11 за 2019 рік), охорони здоров’я – 10 (проти 20 за  2019 рік), праці і заробітної плати – 7 (проти 9 за 2019 рік),   транспорту і зв’язку – 5 (проти 12 за 2019 рік), сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту – 4                  (проти 4 за 2019 рік), діяльності центральних органів виконавчої влади – 2 (проти 0 за 2019 рік). По 1 зверненню надійшло з питань екології та природних ресурсів,  діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносин.

 У звітному періоді мешканці міста не зверталися з питань фінансової, податкової та митної політики, освіти,  державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, діяльності місцевих органів виконавчої влади.

 До органів влади  вищого рівня за 2020 рік звернулося 22 заявника (1 звернення – до Міністерства інфраструктури України, всі інші – до Полтавської обласної державної адміністрації). Це становить 6,0% від загальної кількості звернень. У 2019 році таких звернень було 20, що становило 3,7% від загальної кількості звернень.

 Крім вищепереліченого, 264 звернення від мешканців міста надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання належать до повноважень  місцевих органів влади і стосуються в переважній більшості  комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

У 2020 році надійшло 24 повторних звернень, що  становить 6,56% від загальної кількості та значно менше проти 2019 року, в якому їх надійшло  53 або 9,7%. Вони стосувалися, в основному,  питань тарифів та житлово-комунального господарства.

Кількість колективних звернень залишається досить великою – 106 або 29% від загальної кількості звернень (за 2019 рік – 113 або майже 21%), що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, тротуарів та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 54 звернення або 14,8% від їх загальної кількості ( за 2019 рік – 102 або 18.8%).  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи –26, від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 11, членів багатодітних сімей і одиноких матерів  -10, дітей війни – 6, від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1.    Від ветеранів праці звернень не надійшло.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. Результатом її є позитивно вирішені 24 звернення, на 328 надано вмотивовані роз’яснення, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства  – 1.  Станом на 01.01.2021 року 13 звернень, що надійшли у грудні минулого  року,  перебувають на розгляді.

Протягом 2020 року до Лубенської міської ради надійшло 25 електронних петицій через програму «Єдина система місцевих петицій». З них 4 набрали визначену кількість підписів і розглядалася відповідно до «Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді», затвердженого рішенням Лубенської міської ради від 19.04.2018 року, 11 – не набрали і розглядалися як колективні звернення громадян. Збір підписів на підтримку ще 10 петицій на сьогодні продовжується.

Крім цього, у звітному періоді розглядалося ще 11 петицій, що надійшли у 2019 році, але збір підписів на підтримку яких завершився у поточному році.  З них 3 набрали визначену кількість підписів, 8 – не набрали. На всі петиції надані відповіді у визначені терміни, частина з яких відповідно до законодавства  оприлюднена у програмі «Єдина система місцевих петицій», інші надіслані на електронні адреси авторам петицій. 

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю відносяться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень за 2020 рік  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Лубенський міський голова                                       О.П.Грицаєнко

 

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови