Звіт про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2022 рік

Інформація

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області

за 2022 рік

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».         

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Створено належні умови для прийому громадян, забезпечувався роз­гляд їх пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

Протягом 2022 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету протягом 2022 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян (з додержанням карантинних обмежень) в Управлінні охорони здоров’я виконавчого комітету Лубенської міської ради, Управлінні житлово-комунального господарства виконавчого комітету Лубенської міської ради, Управлінні освіти виконавчого комітету Лубенської міської ради, Михнівському старостинському окрузі, службі у справах дітей виконавчого комітету Лубенської міської ради, КП «Ритуалсервіс», Вовчицькому старостинському окрузі, КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Лубенської міської ради, Лубенському міському центрі соціальних служб, Новаківському старостинському окрузі, Управлінні з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради, Лубенському міському центрі соціальної реабілітації дітей-інвалідів, про що підготовлені відповідні довідки.

На засіданні виконавчого комітету 23 лютого 2022 року розглянуто питання «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Полтавської області за 2021 рік», за результатами було прийнято відповідне рішення.

Протягом 2022 року проведено 2 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 2 звернення.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У зв’язку з  дією карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 та збереження життя людей під час дії воєнного стану особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом 2022 року не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів, секторів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Натомість щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради,  перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, секторів та служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно оприлюднювалися на інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс,  а саме окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де оприлюднювалася  відповідна інформація. Розміщено також нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Забезпечено чергування працівників виконавчого комітету Лубенської міської ради у зв’язку з військовою агресією росії та забезпечено цілодобову роботу прямої телефонної лінії для консультування мешканців громади та вимушених переселенців. З 8 серпня відповідно до розпорядження Лубенського міського голови від 05.08.2022 №352р. розпочала роботу «Гаряча лінія виконавчого комітету Лубенської міської ради 0800-330-385», що дає змогу громадянам оперативно вирішувати проблемні питання.

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів. Так, протягом 2022 року особисто до старост звернулося 715 заявників. Громадян турбували питання аграрної політики, дотримання законності та правопорядку, питань соціального захисту, земельних відносин, житлової політики, газопостачання, оформлення спадщини, комунального господарства, надання гуманітарної допомоги ВПО, відновлення вуличного освітлення, вивезення твердих побутових відходів, діяльності органів місцевого самоврядування, охорони здоров’я, завезення газових балонів, зміна постачальника газу, освіти, пасажирських перевезень, спорів із сусідами.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук щотижня оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів, секторів та служб виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади. Забезпечено щоденне інформування громадян щодо поточної ситуації Лубенським міським головою. За звітний період відбувалися зустрічі керівництва громади з учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, участь керівництва у звітно-виборних зборах чорнобильських організацій, зустріч керівництва громади з організацією ветеранів органів місцевого самоврядування тощо.

Ситуація в державі відобразилася і на кількості звернень громадян. Їх кількість, враховуючи помісячний аналіз, варіювалася залежно від питань, які мали вплив чинників загальнодержавного характеру. Спостерігається певне зменшення кількості письмових звернень у порівнянні з попередніми роками.

Так, протягом 2022 року до виконавчого комітету Лубенської міської ради в цілому надійшло 191 звернення громадян, що на 233 менше проти аналогічного періоду 2021 року – 424. Усі звернення надійшли поштою, адже особистий прийом громадян не проводився.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 97 або 51% від загальної кількості звернень (що більше, ніж протягом 2021 року, де таких звернень було 234 або 55,1%). Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, їх освітлення, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення,  видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків  та ін.

Протягом 2022 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 17 або 9,0% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, призначення пільг та субсидій, забезпечення пільгового перевезення пасажирів, надання гуманітарної допомоги та ін.

Частина звернень надходила від внутрішньо переміщених осіб щодо надання гуманітарної допомоги, виплати компенсації за проживання ВПО тощо.

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності органів місцевого самоврядування – 22 (у 2021 році таких звернень не було), житлової політики – 3 (проти 10 за 2021 рік), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 2 (проти 9 за 2021 рік), земельних відносин – 3 (проти 15 за 2021 рік), охорони здоров’я – 3 (проти 8 за 2021 рік),  транспорту і зв’язку – 6 (проти 14 за 2021 рік), сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту – 4 (проти 2 за 2021 рік), з питань освіти -  0 (проти 4 за 2021 рік), праці і заробітної плати – 3, діяльності центральних органів виконавчої влади – 1, діяльності місцевих органів виконавчої влади – 2.

До органів влади  вищого рівня за 2022 рік звернулося 13 заявників, у 2021 році – 17. Це становить 7% від загальної кількості звернень.

 Крім вищепереліченого, 241 звернення від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання належать до повноважень  місцевих органів влади і стосуються в переважній більшості  комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Однак, найбільшу кількість звернень становлять ті, у яких йдеться про надання гуманітарної допомоги та забезпечення компенсації за проживання ВПО. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до виконкому, 29 надіслали мешканці сільських населених пунктів.

У 2022 році повторних звернень від громадян не надходило, тоді як таких було 23 протягом 2021 року.

Кількість колективних звернень залишається досить великою – 51 або 27% від загальної кількості звернень (за 2021 рік – 91 або 21,4%), що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 28 звернень або 15% від їх загальної кількості ( за 2021 рік – 43 або 10%).  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 12, від дітей війни - 3, від багатодітних сімей – 6, 1 від дитини. Від ветеранів праці та учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС звернення не надходили.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. На 171 звернень надано вмотивовані роз’яснення, позитивно вирішено – 14, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства  – 0.  

У 2022 році до виконавчого комітету Лубенської міської ради надійшло 17 електронних петицій, які були оприлюднені у програмі «Єдина система місцевих петицій». Ще 5 петицій було відхилено у зв’язку з тим, що їх вирішення не належить  до компетенції та повноважень Лубенської міської ради; 1 надійшла повторно, тому не оприлюднювалась, оскільки аналогічна їй петиція вже була оприлюднена  для збору підписів.

З усіх петицій, які були оприлюднені для збору підписів, 4 набрали необхідну кількість підписів (150 і більше), і розглядалася як петиції відповідно до «Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді». Інформація про прийняті рішення розміщена у відповідях на електронні петиції в програмі «Єдина система місцевих петицій» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради у визначені терміни.

Збір підписів на підтримку 11 петицій завершився у визначені терміни, але оскільки вони не набрали необхідної кількості підписів, то розглядалися як колективні звернення відповідно зо Закону України «Про звернення громадян». Відповідь на всі ці петиції була надана на електронні адреси авторів у визначені терміни.  На підтримку 2 петицій збір підписівще триває.

Крім цього, у 2022 році розглядалося ще 2 петиції, що надійшли у 2021 році, але термін збору підписів на підтримку яких завершився у 2022 році.  Обидві набрали визначену кількість підписів, були розглянуті у визначені терміни  відповідно до порядку розгляду петицій, відповіді оприлюднені на веб-сайті «Єдина система місцевих петицій».

Щодо тематики надісланих у 2022 році петицій, то 5 із них стосувалися питань  благоустрою міста та будівництва, 5 - транспорту і доріг, 2 – житлово-комунального господарства,  по 1-ій - соціального захисту і охорони праці;сім’ї, молоді та дітей, 3– інших питань.

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю ставляться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень за  2022 рік  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету  Лубенської міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами виконавчого

комітету Лубенський міської ради                         Юлія БІЛОКІНЬ

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови