Звіт про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за І півріччя 2023 року

Інформація

про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області

за І півріччя 2023 року

         Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 04.11.2022 №489р «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166 р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».         

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Створено належні умови для прийому письмових звернень громадян (встановлено скриньку для звернень), забезпечено опрацювання електронних звернень, забезпечувався роз­гляд пропозицій, заяв і скарг, в цілому оперативно вирішувалися порушені в них питання.

Протягом І півріччя 2023 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету станом на 1 липня 2023 року проведено перевірки відділу сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету, Литвяківського старостинського округу, КП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування», Тишківського старостинського округу, КП «КНП «Лубенський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», відділ з питань забезпечення представництва інтересів жителів сільських територій. За результатами перевірки встановлено ефективну організацію роботи зі зверненнями громадян у зазначених структурах та надано методичні рекомендації з організації відповідної роботи.

Протягом звітного періоду проведено 3 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 3 звернення.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

У зв’язку з  дією карантину з метою недопущення спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19 та з метою збереження життя і здоров’я людей в умовах воєнного стану особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом звітного періоду не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів, секторів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Натомість щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради,  перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно розміщувалися на інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс,  а саме, окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де розміщена необхідна довідкова інформація, нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.  Однак, у зв’язку із збройною агресією росії розміщення оперативної інформації, графіків роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування, підсумків роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради тимчасово призупинено.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Для оперативності вирішення питань, з якими звертаються громадяни, відповідно до розпорядження Лубенського міського голови від 05.08.2022 №352р «Про запровадження цілодобової «Гарячої лінії 0800330385» у виконавчому комітеті Лубенської міської ради» в період воєнного стану запроваджено «Гарячу лінію 0800330385».

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів. Так, протягом І півріччя 2023 року особисто до старост звернувся 381 заявник. Громадян турбували питання аграрної політики, соціального захисту, діяльності органів місцевого самоврядування, комунального господарства, земельних відносин, житлової політики, сімейної і гендерної політики, захисту прав дітей, оформлення спадщини, оформлення субсидій та різного виду допомог, приватизації житла, охорони здоров’я, податкової політики, діяльності підприємств та установ та інших питань, головним чином місцевого характеру, проведення заходів з благоустрою та ремонту доріг.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук щотижня оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів, секторів та служб виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади.

Загальна кількість звернень, які надійшли на адресу виконавчого комітету, за перше півріччя становить 338; безпосередньо до Лубенського міського голови надійшло 196 звернень.  Усі звернення надійшли письмово чи засобами електронного зв’язку.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 89 або 45,4% від загальної кількості звернень. Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення,  видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків  та ін. Протягом звітного періоду відзначено суттєве зростання надходження колективних звернень щодо відключення багатоповерхових будинків від систем гарячого водопостачання та необхідності проведення ремонту доріг.

Протягом І півріччя 2023 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 6 або 3,0% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, призначення пільг та субсидій, забезпечення пільгового перевезення пасажирів.  

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності органів місцевого самоврядування – 57 (29% від загальної кількості звернень, причому більшість звернень надійшли від одного заявника), житлової політики – 6, забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 4, земельних відносин – 6, охорони здоров’я – 1, транспорту і зв’язку – 7, з питань освіти -  2, праці і заробітної плати – 2, діяльності установ - 12, діяльності місцевих органів виконавчої влади – 1, інформаційної політики – 1.

 У звітному періоді мешканці громади не зверталися з питань діяльності об’єднань громадян, екології та природних ресурсів, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту.

 До органів влади  вищого рівня за І півріччя 2023 року звернулося 4 заявники.

 Крім вищепереліченого, 138 звернень від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання головним чином стосуються питань надання гуманітарної допомоги та виплати компенсації за проживання ВПО, комунальної сфери, частина – сфери охорони здоров’я та житлової політики, окремі – соціального захисту, екології, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

Із загальної кількості звернень, які надійшли до Лубенського міського голови, 28 надіслали мешканці сільських населених пунктів.

У І півріччі 2023 року надійшло 2 повторних звернення.

Кількість колективних звернень становить – 51, що спричинено бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 46 звернень.  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 7, від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 37, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1, від багатодітних сімей - 1.  Від ветеранів праці  та дітей війни звернень не надходило.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. Вмотивовані роз’яснення надано на 161 звернення, позитивно вирішено – 8, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства – 0, на розгляді перебуває 27.

Відповідно до Порядку подання та розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді, у новій редакції, затвердженого рішенням Лубенської міської ради від 20 квітня 2023 року,  петиція до Лубенської міської ради розглядається відповідно до статті 231 Закону України «Про звернення громадян» та вищеназваного Порядку, за умови збору на її підтримку протягом не більше як трьох місяців з дня її оприлюднення не менш ніж 250 підписів громадян (мешканців).

У І півріччі  2023 року до Лубенської міської ради надійшло 10 електронних петицій, які були оприлюднені у програмі «Єдина система місцевих петицій».  Ще 6 петиції було відхилено у зв’язку з тим, що 4 з них не відповідали вимогам п.5,6,7 Порядку подання та розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді; вирішення ще двох петицій не належить  до повноважень Лубенської міської ради (відповідно до п.5 зазначеного Порядку).

З усіх петицій, які були оприлюднені для збору підписів, 3 набрали необхідну кількість підписів і розглядалися депутатами Лубенської міської ради як петиції. Вони стосувалися зміни назви вулиці Льва Толстого на вулицю Віктора Новікова у м.Лубни, скасування тарифу КП «Лубни-водоканал» і абонентської плати за водопостачання та водовідведення, визнання котів частиною екосистеми міста. За рішенням сесії від 22.06.2023  по першій петиції було прийнято позитивне рішення: одну з вулиць міста Лубни вирішено перейменувати, присвоївши їй ім’я лубенця героя-захисника України Віктора Новікова. По другій петиції рішення не приймалося, оскільки законні підстави для скасування рішення виконавчого комітету Лубенської міської ради від 25.04. 2023 року №74 «Про встановлення  тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, що надаються  КП «Лубни-водоканал», відсутні. Зазначене рішення було прийняте у законний спосіб і не суперечить чинному законодавству України. Ще одна петиція «Визнати котів частиною екосистеми м. Лубни» надійшла у 2022 році, але термін збору підписів на неї завершився у 2023 році. Вона набрала необхідну кількість голосів і була розглянута у визначені терміни. За підсумками розгляду вищезазначеної петиції на позачерговій сесії Лубенської міської ради було прийняте позитивне рішення, яке оприлюднене на офіційному веб-сайті ради.

Решта петицій не набрала необхідної кількості підписів у визначений термін і розглядається як колективне звернення громадян.

Щодо тематики надісланих у І півріччі 2023 року петицій, то 6 із них стосувалися питань  благоустрою міста та будівництва, 2 - транспорту і доріг, 2 – інших питань. 

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю ставляться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень у І півріччі  2023 року  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету  Лубенської міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами

виконавчого комітету                                                     Юлія БІЛОКІНЬ

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови