Звіт про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2023 рік

Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 04.11.2022 №489р «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166 р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 28.12.2023 №676р «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».         

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради.

Протягом 2023 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету станом на 1 січня 2024 року проведено перевірки відділу сім’ї, молоді та спорту виконавчого комітету, Литвяківського старостинського округу, КП «Лубенська лікарня інтенсивного лікування», Тишківського старостинського округу, КП «КНП «Лубенський міський центр первинної медико-санітарної допомоги», відділ з питань забезпечення представництва інтересів жителів сільських територій, відділ економічного розвитку і торгівлі виконавчого комітету, Оріхівський старостинський округ, відділ державного архітектурно-будівельного контролю виконавчого комітету, Войнихівський старостинський округ, Мгарський старостинський округ, Калайдинцівський старостинський округ. За результатами перевірки встановлено ефективну організацію роботи зі зверненнями громадян у зазначених структурах та надано методичні рекомендації з організації відповідної роботи.

Протягом звітного періоду проведено 4 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 5 звернень.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, старостами старостинських округів, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

З метою збереження життя і здоров’я людей в умовах воєнного стану особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом звітного періоду не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів, секторів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Натомість щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради,  перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно розміщувалися на інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс,  а саме, окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де розміщена необхідна довідкова інформація, нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення.  Однак, у зв’язку із збройною агресією росії розміщення оперативної інформації, графіків роботи постійно діючих прямих телефонних ліній в органах місцевого самоврядування тимчасово призупинено. Натомість відновлено розміщення інформації про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Громадяни мають змогу подати звернення шляхом направлення поштою, надсилання електронного звернення за допомогою мережі Інтернет, а також подання усного звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів. Так, протягом 2023 року особисто до старост звернулися 747 мешканців сільських населених пунктів під час особистого прийому та шляхом надсилання письмового звернення безпосередньо на ім’я старости. Громадян турбували питання аграрної політики, соціального захисту, діяльності органів місцевого самоврядування, комунального господарства, земельних відносин, житлової політики, сімейної і гендерної політики, захисту прав дітей, оформлення спадщини, оформлення субсидій та різного виду допомог, приватизації житла, охорони здоров’я, податкової політики, діяльності підприємств та установ та інших питань, головним чином місцевого характеру, проведення заходів з благоустрою та ремонту доріг. Якісна робота щодо опрацювання звернень громадян на місцях сприяє зменшенню кількості звернень, які надходять в подальшому до Лубенського міського голови. Так, за рік  безпосередньо до Лубенського міського голови надійшло 56 звернень від мешканців сільських населених пунктів. Якщо проаналізувати їх тематику, то можна говорити, що сільське населення порушує питання якості доріг та необхідності їх ремонту, забезпечення пільгового проїзду громадян, забезпечення дровами учасників бойових дій, щодо відновлення вуличного освітлення, щодо вивезення сміття та ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища, щодо вирішення питання водопостачання окремих населених пунктів, щодо транспортного сполучення тощо. Причому, значна частина звернень – колективні.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук щотижня оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів, секторів та служб виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади.

Загальна кількість звернень, які надійшли на адресу виконавчого комітету, за 2023 рік становить 731; безпосередньо до Лубенського міського голови надійшло 455 звернень.  Усі звернення надійшли письмово чи засобами електронного зв’язку.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період на ім’я Лубенського міського голови, найбільшу кількість   продовжують складати   заяви з питань комунального господарства – 174 або 38,2% від загальної кількості звернень. Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення,  видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків  та ін. Протягом звітного періоду відзначено суттєве зростання надходження колективних звернень щодо відключення багатоповерхових будинків від систем гарячого водопостачання та необхідності проведення ремонту доріг, надходили скарги щодо підвищення вартості водопостачання.

У порівнянні з попередніми періодами суттєво зросла кількість звернень щодо діяльності органів місцевого самоврядування. Таких звернень, причому більшість від одного заявника, надійшло 152 і це 33,4%.

Протягом 2023 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 33 або 7,2% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання грошової допомоги, призначення пільг та субсидій, забезпечення пільгового перевезення пасажирів.  

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності установ – 38 (8,3%), житлової політики – 19 (4,1%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 4 (0,8%), земельних відносин – 11 (2,4%), охорони здоров’я – 3 (0,6%), транспорту і зв’язку – 11 (2,4%), з питань освіти -  3 (0,6%), праці і заробітної плати – 2 (0,4%),  діяльності місцевих органів виконавчої влади – 2, інформаційної політики – 1, економіки - 1.

 У звітному періоді мешканці громади не зверталися з питань діяльності об’єднань громадян, екології та природних ресурсів, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту.

Аналізуючи тематику надісланих звернень, варто виокремити частину звернень від учасників бойових дій, які звертаються з питань забезпечення дровами. Кількість подібних звернень у минулому році була незначною. З іншого боку у цьому році суттєво зменшилася кількість звернень щодо надання гуманітарної допомоги особам з числа ВПО.

 До органів влади  вищого рівня за 2023 рік звернулося 7 заявників.

 Крім вищепереліченого, 276 звернень від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання головним чином стосуються питань надання гуманітарної допомоги та виплати компенсації за проживання ВПО, комунальної сфери, окремі – соціального захисту, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади, пільгового перевезення громадян, транспортного сполучення тощо. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

За 2023 рік надійшло 2 повторних звернення.

Кількість колективних звернень становить – 116, що спричинено головним чином  бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків, від’єднання від централізованого постачання опалення та гарячої води та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 107 звернень.  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 14, від учасників бойових дій – 80, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1, від багатодітних сімей – 2, інвалідів війни – 6, матері-героїні – 3, від дитини -1.  Від ветеранів праці  та дітей війни звернень не надходило.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. Вмотивовані роз’яснення надано на 367 звернень, які надійшли на ім’я Лубенського міського голови, позитивно вирішено – 55, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства – 1, на розгляді перебуває 32.

Електронні петиції є однією із форм участі територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування. Це колективне звернення громадян до Лубенської міської ради через «Єдину систему місцевих електронних петицій».

 У 2023 році у зв’язку із затвердженням нового Статуту Лубенської територіальної громади, який розроблений із врахуванням створення громади відповідно до нового адміністративно-територіального устрою, з метою ширшого залучення громади до вирішення питань місцевого значення в межах Конституції і законів України,  забезпечення реалізації права громадян на звернення до органів місцевого самоврядування, зокрема, шляхом електронних петицій, рішенням Лубенської міської ради від 20 квітня 2023 року було затверджено  Порядок подання та розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді, у новій редакції. Відповідно до Порядку була приведена у відповідність до адміністративно-територіального устрою назва адміністративної одиниці (замість м.Лубни – Лубенська територіальна громада) та збільшено кількість підписів на підтримку електронної петиції у зв’язку із збільшенням кількості населення у громаді (замість 150 осіб – 250 осіб).  

Протягом 2023 року до виконавчого комітету Лубенської міської ради надійшло і було оприлюднено у програмі «Єдина система місцевих електронних петицій» 10 електронних петицій (у 2022 році – 17), серед яких 6 стосувалося питань благоустрою міста та будівництва, 2 -  транспорту та доріг, 2 – інших питань. Сім петицій було відхилено у зв’язку з тим, що порушені в них питання не належали до повноважень Лубенської міської ради чи не відповідали нормам Закону України «Про місцеве самоврядування», або ж це була повторна петиція, аналогічна якій вже була оприлюднена і на її підтримку збиралися підписи. Крім цього, розглядалися ще  2 петиції, які надійшли у кінці 2022 року, але термін збору підписів на підтримку їх закінчився у 2023 році. Тематика їх - житлово-комунальне господарство.   В цілому у 2023 році  було розглянуто 12 петицій.

Із зазначеної кількості петицій 3 петицій набрали необхідну кількість підписів (до квітня 2023 року – не менше 150, з 20 квітня 2023 року - не менше 250) і розглядалися відповідно до визначеного порядку.

Вони стосувалися визнання котів частиною екосистеми міста Лубни, скасування КП «Лубни-водоканал» тарифу та абонентської плати за водопостачання і водовідведення, зміни назви вулиці Льва Толстого на Віктора Новікова.  Питання, порушені в петиціях, були всебічно вивчені, розглянуті на депутатських проофільних комісіях, винесені на розгляд сесій Лубенської міської ради. За результатами  розгляду по двох петиціях були прийняті позитивні рішення (котів визнано частиною екосистеми міста Лубни, одну із вулиць міста перейменовано на вулицю героя-лубенця Віктора Новікова). Щодо петиції про скасування КП «Лубни-водоканал» тарифу та  абонентської плати за водопостачання і водовідведення, то законні підстави для скасування рішення виконавчого комітету Лубенської міської ради від 25.04.2023 року №74 «Про встановлення тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення, що надаються КП «Лубни-водоканал», яке було прийнято у законний спосіб та не суперечить чинному законодавству України, відсутні.

 Відповіді на всі петиції були оприлюднені у програмі «Єдина система місцевих петицій» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради у визначені терміни.

 На 9 петицій, що не набрали необхідної кількості підписів і розглядалися як колективні звернення громадян, аргументовані вичерпні відповіді були надіслані авторам на електронні адреси, вказані під час реєстрації.

Переважна більшість керівників з розумінням і відповідальністю ставляться до роботи зі зверненнями громадян, про що свідчать проведені перевірки додержання вимог чинного законодавства про звернення громадян. Порушень термінів розгляду звернень за 2023 рік  не було.

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету  Лубенської міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами

виконавчого комітету                                                     Юлія БІЛОКІНЬ

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови