Звіт про роботу із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2024 рік

Робота із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради проводилася згідно з вимогами Закону України «Про звернення громадян» (зі змінами), п.17,18, 20 ч.4 ст.42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Указу Президента від 07.02.2008  № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021 №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян  у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 04.11.2022 №489р «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166 р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 28.12.2023 №676р «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради», розпорядження Лубенського міського голови від 28.12.2023 №676р. «Про внесення змін до розпорядження Лубенського міського голови від 08.04.2021р. №166р «Про порядок організації роботи із зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради».

Питання роботи зі зверненнями громадян, котрі відображають найбільш актуальні проблеми мешканців громади, залишається одним  із пріоритетних напрямів діяльності місцевої влади і перебуває на постійному контролі у виконавчому комітеті Лубенської міської ради.

Протягом І кварталу 2024 року здійснювався щомісячний аналіз  та узагальнення питань за зверненнями громадян для з’ясування причин, що їх породжують, а також моніторинг найбільш гострих проблем, які порушували мешканці громади. Зазначена інформація надавалась Лубенському міському голові для прийняття управлінських рішень. За підсумками кожного місяця питання роботи зі зверненнями громадян розглядалося також на оперативно-розпорядчих  нарадах у керуючого справами виконавчого комітету Лубенської міської ради.

 Продовжувалася робота  на виконання вимог  вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян в управліннях, відділах та службах виконавчого комітету, підприємствах, установах та організаціях громади.

         Загальним відділом виконавчого комітету станом на 1 квітня 2024 року проведено перевірки управління соціального захисту населення, КПф «Лубниміськсвітло» КП «Шляхрембуд». За результатами перевірки встановлено ефективну організацію роботи зі зверненнями громадян у зазначених структурах та надано методичні рекомендації з організації відповідної роботи.

Протягом звітного періоду проведено 2 засідання постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян, де розглянуто 2 питання.

Працівники загального відділу постійно співпрацювали з відповідальними за роботу зі зверненнями громадян в управліннях, відділах, секторах та службах виконавчого комітету Лубенської міської ради, старостами старостинських округів, надавали консультативну та практично-методичну допомогу. У телефонному режимі проводилась роз’яснювальна робота з громадянами, які зверталися до виконавчого комітету Лубенської міської ради, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями.

З метою збереження життя і здоров’я людей в умовах воєнного стану особистий прийом громадян Лубенським міським головою та його заступниками протягом звітного періоду не проводився, як і звітування керівників управлінь, відділів, секторів і служб про роботу із розгляду звернень громадян на щотижневих нарадах у Лубенського міського голови.

Заслухано інформацію про проведену роботу зі зверненнями громадян під час засідання виконавчого комітету 28 лютого, про що прийнято рішення «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області за 2023 рік».

Щодня працювала постійно діюча пряма телефонна лінія в органах місцевого самоврядування, яку проводили секретар Лубенської міської ради,  перший заступник Лубенського міського голови, заступники Лубенського міського голови, керуючий справами виконавчого комітету, керівники управлінь, відділів, служб міськвиконкому. Графіки її проведення постійно розміщувалися на інформаційному стенді у приміщенні виконавчого комітету Лубенської міської ради та на офіційній веб-сторінці Лубенської міської ради. Активно використовувався Інтернет-ресурс,  а саме, окрема рубрика «Звернення громадян» на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради, де розміщена необхідна довідкова інформація, нормативно-правові та розпорядчі акти щодо реалізації права громадян на звернення, інформація про підсумки роботи зі зверненнями громадян у виконавчому комітеті Лубенської міської ради. Громадяни мають змогу подати звернення шляхом направлення поштою, надсилання електронного звернення за допомогою мережі Інтернет, а також подання усного звернення за допомогою засобів телефонного зв’язку.

Для зручності громадян на першому поверсі приміщення виконкому встановлено скриньку для звернень громадян та створено умови для підготовки звернень, надання консультацій громадянам працівниками виконкому.

Робота із зверненнями громадян на достатньому рівні проводиться старостами старостинських округів. Так, протягом І кварталу 2024 року особисто до старост звернулися 183 мешканці сільських населених пунктів. Громадян турбували питання аграрної політики, соціального захисту, діяльності органів місцевого самоврядування, комунального господарства, земельних відносин, житлової політики, сімейної і гендерної політики, захисту прав дітей, оформлення спадщини, оформлення субсидій та різного виду допомог, працевлаштування, транспорту і зв’язку, приватизації житла, охорони здоров’я, реалізації прав і свобод, податкової політики, діяльності підприємств та установ та інших питань, головним чином місцевого характеру, проведення заходів з благоустрою та ремонту доріг, перейменування вулиць, отримання матеріальної допомоги на поховання, щодо зміни руху автобуса, забезпечення житлом ВПО, щодо заміни ламп вуличного освітлення. Якісна робота щодо опрацювання звернень громадян на місцях сприяє зменшенню кількості звернень, які надходять в подальшому до Лубенського міського голови. Так, за І квартал  безпосередньо до Лубенського міського голови надійшло 16 звернень від мешканців сільських населених пунктів. Якщо проаналізувати їх тематику, то можна говорити, що сільське населення порушує питання якості доріг та необхідності їх ремонту, забезпечення пільгового проїзду громадян, забезпечення дровами учасників бойових дій, щодо відновлення вуличного освітлення, щодо вивезення сміття та ліквідації несанкціонованого сміттєзвалища, щодо перейменування вулиць, щодо транспортного сполучення тощо. Причому, значна частина звернень – колективні.

З метою якомога ширшого інформування населення про діяльність  місцевих органів влади з питань соціально-економічного розвитку міста на офіційному веб-сайті Лубенської міської ради та у місцевих ЗМІ постійно висвітлювалась інформація щодо вирішення актуальних питань життєдіяльності міста, котрі викликають звернення громадян. На сторінці Лубенської міської ради у мережі Фейсбук постійно оприлюднюються виступи керівників управлінь, відділів, секторів та служб виконкому, комунальних підприємств щодо висвітлення актуальних питань життєдіяльності громади.

Загальна кількість звернень, які надійшли на адресу виконавчого комітету, за І квартал 2024 року становить 316; безпосередньо до Лубенського міського голови надійшло 226 звернень.  Усі звернення надійшли письмово чи засобами електронного зв’язку.

Із загальної кількості звернень, що надійшли за звітний період на ім’я Лубенського міського голови, найбільша кількість стосується питань діяльності органів місцевого самоврядування, головним чином від одного заявника, – 138 або 61% від загальної кількості звернень. З питань комунального господарства надійшло 54 звернення, або 24% .Тематика звернень, порушених громадянами, стосувалася  ремонту в багатоповерхових будинках, ремонту дорожнього покриття вулиць, відключення будинків від системи гарячого водопостачання та централізованого опалення, функціонування систем водопостачання та водовідведення,  видалення зелених насаджень, відведення стічних вод, перенесення сміттєвих баків, проведення заходів з благоустрою, ремонту тротуарів, встановлення дитячих майданчиків  та ін.

Протягом І кварталу 2024 року кількість звернень з питань  соціального захисту склала 14 або 6,1% від загальної кількості звернень. Вони стосувалися питань надання матеріальної та гуманітарної допомоги, забезпечення пільгового перевезення пасажирів.  

За характером порушених питань звернення стосувалися також: діяльності установ – 14 (6,1%), житлової політики – 1, охорони здоров’я – 2, транспорту і зв’язку – 3.

 У звітному періоді мешканці громади не зверталися з питань діяльності об’єднань громадян, екології та природних ресурсів, державного будівництва, адміністративно-територіального устрою, сім’ї, дітей, молоді, фізичної культури і спорту, освіти.

Аналізуючи тематику надісланих звернень, варто виокремити частину звернень від учасників бойових дій, які звертаються з питань забезпечення дровами. З іншого боку за звітний період  суттєво зменшилася кількість звернень щодо надання гуманітарної допомоги особам з числа ВПО.

 До органів влади  вищого рівня за І квартал 2024 року звернулося 4 заявники.

 Крім вищепереліченого, 86 звернень від мешканців громади надійшло до КБУ «Обласний контактний центр». Порушені у зверненнях питання головним чином стосуються питань надання гуманітарної допомоги та виплати компенсації за проживання ВПО, комунальної сфери, окремі – соціального захисту, приватизації майна, трудових відносин, діяльності місцевих органів виконавчої влади, пільгового перевезення громадян, транспортного сполучення тощо. Заявники, як правило, ігнорують необхідність першочергового звернення до  місцевих органів влади, що є виконавцями всіх питань місцевого рівня, звертаючись відразу до КБУ «Обласний контактний центр», та звертаються повторно (інколи неодноразово), не чекаючи відповіді на попередні звернення.

За звітний період надійшло 2 повторних звернення.

Кількість колективних звернень становить – 29, що спричинено головним чином  бажанням мешканців багатоквартирних будинків та мешканців вулиць міста вирішити питання ремонту будинків, покрівель, під’їздів, систем водопостачання, водовідведення та теплопостачання, ремонту  дорожнього покриття вулиць, встановлення дитячих майданчиків, від’єднання від централізованого постачання опалення та гарячої води та ін.

 Від громадян  пільгових категорій у звітному періоді надійшло 139 звернень.  Вони надійшли  від інвалідів І, ІІ та ІІІ групи – 2, від учасників бойових дій – 134, учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС – 1, інвалідів війни – 2. Від багатодітних сімей, ветеранів праці  та дітей війни звернень не надходило.

Підсумовуючи викладене, необхідно зазначити, що виконавчим комітетом Лубенської міської ради проводиться постійна робота із заявами, скаргами та пропозиціями громадян. Вмотивовані роз’яснення надано на 197 звернень, які надійшли на ім’я Лубенського міського голови, позитивно вирішено – 9, відмовлено у задоволенні відповідно до законодавства – 1, на розгляді перебуває 18.

Електронні петиції є однією із форм участі територіальної громади у здійсненні місцевого самоврядування. Це колективне звернення громадян до Лубенської міської ради через «Єдину систему місцевих електронних петицій».

У І кварталі 2024 року до Лубенської міської ради надійшло 5 електронних петицій, 4 з яких було відхилено у зв’язку з тим, що вони не відповідали вимогам п.5-7 Порядку розгляду електронної петиції, адресованої Лубенській міській раді, про що було повідомлено автора петицій (автором всіх чотирьох петицій був Бойко Віталій Сергійович).

1 петиція була оприлюднена для збору підписів на її підтримку. Станом на 01.04.2024 р.  збір підписів триває, зібрано 34 підписи.

Щодо тематики оприлюдненої  у І кварталі 2024 року петиції, то вона стосувалися питань  благоустрою міста та будівництва, а саме освітлення автомобільної дороги по проспекту Володимирському. 

Керівникам постійно наголошується на необхідності посилення вимогливості, відповідальності та контролю за станом справ з розгляду заяв і скарг громадян;  підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян, зокрема щодо вирішення на місцевому рівні тих питань, з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня, надання повних вичерпних відповідей з посиланням на чинне законодавство, вжиття заходів щодо усунення причин, які породжують повторні та колективні звернення громадян, а також недопущення випадків порушення термінів розгляду звернень, встановлених законодавством.

У подальшому робота виконавчого комітету  Лубенської міської ради буде спрямована на  виконання вимог чинного законодавства про звернення громадян та перебуватиме на постійному контролі.

 

Керуючий справами

виконавчого комітету                                                     Юлія БІЛОКІНЬ

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови