До уваги підприємств та підприємців, що здійснюють реалізацію тютюнових виробів, електронних сигарет та пристроїв для куріння!

Звертаємо вашу увагу на те, що 11 липня 2023 року набрали чинності норми комплексного антитютюнового Закону №1978-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну».

Ухвалені зміни спрямовані на захист дітей та молоді від приваблення до початку куріння.

Згідно з даними ВООЗ, в Україні кожна 5-та дитина у віці 13-15 років курить електронні сигарети, а 15% вживають тютюнові вироби.

          Ключові норми Закону №1978-IX передбачають:

  • заборону реклами та стимулювання продажу тютюнових виробів, електронних сигарет та рідин до них;
  • встановлення штрафу за їхню реалізацію особам, які не досягли 18 років, у розмірі 1020 грн, а у разі повторного порушення протягом року – 10 200 грн;
  • заборону продажу ароматизованих сигарет;
  • заборону виробництва (крім виробництва для експорту), оптової роздрібної торгівлі та імпорту для реалізації на території України сигарет, що містять смако-ароматичні добавки;
  • запровадження відповідальності щодо заборони куріння з використанням пристроїв для нагріву в усіх громадських місцях та приміщеннях за аналогією з курінням звичайних сигарет.

 Реклама та смако-ароматичні добавки — це пастка тютюнових компаній, в яку вони намагаються заманити передусім дітей та молодь. Як показує статистика, половина споживачів електронних сигарет обирає їх саме через смак та аромат. Ще третина вважає, що такі пристрої є менш шкідливими. Саме це і є маркетингові маніпуляції, які впливають на потенційних споживачів. 

Норми «антитютюнового законодавства» відповідають Рамковій конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну, «антитютюнової» Директиви 2014/40/ЄС, а також, опосередковано, Директиви «аудіовізуальних медіапослуг» 2010/13/ЄС. Нагадаємо, імплементація згаданих Директив є зобов’язанням України в рамках Угоди про асоціацію з ЄС.

Заборона реклами тютюнових виробів діє ще з 2012 року, а відтепер до цього списку додалися пристрої для нагрівання тютюну та електронні сигарети. Таким чином, з 11 липня 2023 року вся реклама будь-яких пристроїв для куріння повинна зникнути.

Органом, який забезпечує реалізацію нагляду (контролю) за дотриманням законодавства щодо захисту населення від шкоди тютюну, визначена Держпродспоживслужба.

Звертаємо вашу увагу, що за порушення норм антитютюнового законодавства передбачені значні фінансові санкції до суб'єктів господарювання.

Тож закликаємо підприємців не нехтувати нормами чинного законодавства та забезпечити його дотримання задля збереження довкілля та здоровʼя дітей і молоді.

Нет подключаемого плагина pdf, но вы можете скачать файл pdf.

Додати коментар

Меню

Перекладач жестової мови
Ти як?
Ти як? Перекладач жестової мови