Першого листопада у Публічній бібліотеці імені Володимира Малика відбувся навчальний семінар «Плануємо роботу бібліотек: орієнтири – 2025». Подія об’єднала представників бібліотечної галузі нашої громади з метою обговорення актуальних питань та стратегічних напрямків роботи.
З вітальним словом до присутніх звернулася заступник начальника Управління культури і мистецтв Лубенської міської ради Оксана Радченко. У своєму виступі Оксана Миколаївна підкреслила важливу роль бібліотек у сьогоденні, як місця спілкування, проведення змістовного дозвілля для різних категорій користувачів. Подякувала працівникам за самовідданість своїй професії та привітала завідувачку Засульської філії №10 Марину Пархоменко з відзнакою «Краща сільська бібліотека – 2024 року» та вручила дипломи переможцям мережевого професійного конкурсу «Буктрейлер – сучасна реклама книги».
Валентина Сьомак, директор Публічної бібліотеки ім. В. Малика, окреслила виклики, які сьогодні стоять перед бібліотеками, та вказала на необхідність поступової трансформації сільських бібліотечних закладів у сучасні простори, які зможуть задовольняти не тільки потреби в літературі, а й у наданні цифрових інформаційних послуг. Також Валентина Іванівна зазначила, що необхідно активніше залучати громадськість до участі в бібліотечному житті.
Щодо системи просвітницької діяльності з формування цінності ментального здоров’я для мешканців місцевих громад, можливостей та послуг, які в даному ракурсі можуть надавати бібліотеки, говорила провідний бібліотекар Публічної бібліотеки ім. В. Малика Інна Сизоненко.
Інна Пона, бібліотекар філії №2 Лубенська міська бібліотека для дітей та Лариса Гончарук, бібліотекар І категорії Публічної бібліотеки ім. В. Малика, презентували колегам цікаві модернові форми роботи з дитячою аудиторією, спрямовані на розширення кола пізнавальних інтересів дітей, промоцію книги та читання, пробудження у юного покоління любові до рідного краю та виховання патріотичних поглядів та переконань.
Протягом липня – жовтня 2024 року бібліотеки, що виконують функції хабів цифрової освіти, брали участь у проєкті «Здобуття цифрових навичок у бібліотеках – Хабах цифрової освіти», який реалізує ВГО Українська бібліотечна асоціація за підтримки Програми розвитку ООН (UNDP) в Україні у межах «Проєкту підтримки Дія». Учасники даного проєкту - бібліотекарі-координатори хабів Лубенської громади: Інна Пона (філія №2 Лубенська міська бібліотека для дітей), Марина Пархоменко (філія №10 Засульська с/б) та Лариса Павлунік (філія №5 Березотіцька с/б) поділилися з колегами напрацюваннями з проведення заходів з цифрової освіти для користувачів різних вікових категорій.
Провідний методист Наталія Мусієнко орієнтувала колег щодо основних напрямків роботи на 2025 рік, рекомендувала бібліотекарям при написанні планів роботи використовувати «Календар знаменних та пам’ятних дат на 2025 рік» та особливу увагу звернути на краєзнавчі дати, з метою популяризації культурної та історичної спадщини краю.
Також учасники заходу отримали консультацію методиста І категорії Лідії Іваненко з планування бюджету робочого часу бібліотекаря та нормування робочого часу на основні процеси роботи у книгозбірні.
У ході професійного навчання також говорили про роботу з книжковим фондом, сучасних тенденціях його формування. Більш детально провідний бібліотекар Ніна Бородавка зупинилася на формах вивчення запитів користувачів, як джерела якісного поповнення документних фондів.
У рамках семінару відбулася презентація книги «Андрій Лівицький. Листування (1919-1953)». Дане видання, яке книгозбірня отримала нещодавно, вийшло завдяки Українському інституту національної пам’яті. Бібліотекар Публічної бібліотеки ім. В. Малика Марина Кононенко ознайомила присутніх з життєписом державника, члена Української Центральної Ради, міністра юстиції, президента Української Народної Республіки в екзилі Андрія Лівицького та представила Лубенську сторінку біографії політика.
Фахове навчання було насиченим та конструктивним. Сподіваємося, що отримані знання допоможуть бібліотекарям у цей важкий і мінливий час визначитися з пріоритетами, націлитися на виконання першочергових завдань, реалізувати бібліотечні програми і проєкти.